SIP TRUNK w sieci EasyCall

SIP TRUNK w sieci EasyCall – podsumowanie korzyści

Wirtualne centrale vPBX odsyłają do lamusa telefonię tradycyjną. Według najnowszych badań w latach 2018-2026 globalny rynek wirtualnej centrali będzie średnio wzrastał o około 15%. Dla firm wirtualna centrala to same korzyści. Połączenia VoIP realizowane są przez internet, a cała infrastruktura utrzymywana jest w chmurze. To pozwala zredukować koszty i zwiększyć możliwości call center.
Co jednak zrobić, gdy firma korzysta z cyfrowych łączy ISDN? Albo gdy korzysta z telefonii VoIP, ale jej możliwości przestają firmie wystarczać? Tutaj pomoże usługa SIP TRUNK.

Na czym polega usługa SIP TRUNK?

SIP TRUNK to usługa, która zastępuje tradycyjną telefonię cyfrową na łączach ISDN PRA/BRA lub poszerza funkcjonalność wirtualnej centrali i telefonii internetowej VoIP. SIP TRUNK umożliwia wielokanałową transmisję głosu za pośrednictwem protokołu SIP (Session Initiation Protocol). Jest przeznaczony dla firm posiadających własną centralę telekomunikacyjną lub system PBX (np.: call center).
Dzięki usłudze SIP TRUNK możesz realizować wiele połączeń głosowych równocześnie poprzez tzw. wirtualny kanał (TRUNK). Przykładowo w EasyCall jeden TRUNK to 30 kanałów (szczelin). Dzięki temu rozwiązaniu centrala telefoniczna obsłuży nawet do 30 rozmów jednocześnie.

Jakie zalety ma usługa SIP TRUNK?

Rozwijasz biznes bez nadmiernych kosztów
SIP TRUNK oparty na telefonii VoIP pozwala obniżyć cenę połączeń nawet do 60%. W przeciwieństwie do łączy analogowych oraz ISDN zwiększenie maksymalnej liczby rozmów nie wymaga modyfikacji sprzętu ani dodatkowej konfiguracji interfejsu. Po prostu dokupujesz kolejną paczkę kanałów i gotowe. Masz pełną kontrolę nad kosztami telefonii firmowej.

Dowolnie skalujesz liczbę połączeń
Możesz swobodnie dokupować kanały TRUNK, gdy potrzeby Twojej formy wzrosną. Elastyczność usługi SIP TRUNK docenią przede wszystkim biznesy sezonowe, które zmagają się z okresowym zwiększeniem potrzeb centrali telefonicznej.

Posługujesz się dowolnym numerem firmowym
Usługa SIP TRUNK umożliwia skierowanie całego ruchu przychodzącego na jeden numer firmowy. Prezentacja połączeń wychodzących poprzez SIP TRUNK jest także możliwa z dowolnego przydzielonego numeru. Możesz przenieść swój dotychczasowy numer stacjonarny lub komórkowy lub wykorzystać nowy numer także z infolinii 80x. Dzięki temu Twoi klienci łatwo zapamiętają Twój numer firmowy, co ułatwi komunikację.

Korzystasz z numeru dowolnej strefy numeracyjnej
Nie ogranicza Cię lokalizacja Twojego biura. W usłudze SIP TRUNK posłużysz się numeracją dowolnego regionu. A to zwiększa skuteczność dotarcia do klientów, którzy chętniej odbierają połączenia lokalne.
Jednocześnie numeracja z wielu lokalizacji buduje wizerunek Twojej firmy jako rozbudowanej, godnej zaufania organizacji, ale zgłoszenia telefoniczne przyjmujesz z jednego centrum kontaktowego.

Rotujesz dowolnie numerację
W SIP TRUNK możesz nie tylko wybrać dowolną numeracje, ale także stosować ją zamiennie. Przy każdym połączeniu wychodzącym jest losowany i prezentowany inny numer. W takiej sytuacji odbiorcy rzadziej blokują numer, co zwiększa skuteczność działań sprzedażowych czy windykacyjnych.

Prowadzisz łatwiej komunikację międzynarodową
Jeśli prowadzisz działalność międzynarodową, w SIP TRUNK korzystać możesz z numeru zagranicznego. Wszystkie połączenia międzynarodowe odbierzesz wtedy w jednym miejscu na dowolną ilość numerów zagranicznych.
Numery telefonów z krajów docelowych nie narażają także klientów z zagranicy na dodatkowe koszty, ponieważ połączenia do Polski odbywa się według stawek dla połączeń lokalnych.

Rozwijasz mobilność firmy
Z usługi SIP TRUNK możemy korzystać wszędzie, gdzie jest dostęp do internetu. Praca zdalna nie stanowi już problemu. Konsultanci pracujący w terenie zawsze pozostaną w kontakcie z biurem za pomocą aplikacji mobilnej.
W przypadku przeniesienia siedziby firmy, nie tracisz czasu na instalację dodatkowej infrastruktury telefonicznej. Bazujesz na sieci internetowej dostępnej w nowym miejscu.

Zwiększasz funkcjonalność centrali telefonicznej
Korzystając z usługi SIP TRUNK, możesz rozszerzyć swoje contact center o możliwości, jakie daje wirtualna centrala vPBX:

  • kolejkowanie połączeń,
  • zapowiedzi głosowe IVR,
  • przekierowanie połączeń,
  • nagrywanie połączeń,
  • wirtualny faks.

To tylko niektóre z dodatkowych funkcji telefonii VoIP, jakie usprawniają komunikację z klientem. Ponadto możesz nagrywać połączenia, przeglądać statystyki i szybko przygotować raport z przeprowadzonych rozmów. Dzięki temu na bieżąco kontrolujesz standard obsługi klienta, by poprawiać jej jakość i dbać o wizerunek firmy.

Komu przyda się usługa SIP TRUNK?

Wielokanałowa transmisja w SIP TRUNK to idealne rozwiązanie dla firm, które zajmują się sprzedażą bezpośrednią lub oferują swoim klientom wsparcie konsultantów i mają zasięg międzynarodowy. Firmy takie posiadają zazwyczaj własne systemy PBX lub centrale telekomunikacyjne.
Przykładowo firma odzieżowa, która ma wiele siedzib i sklepów w całej Europie, wykorzysta w SIP TRUNK numerację zagraniczną, aby odbierać połączenia z całej Europy w contact center w Polsce.
Innym przykładem jest globalna firma zajmująca się oprogramowaniem. SIP TRUNK udostępnia jej numerację zagraniczną dla oddziałów rozlokowanych w Europie, ale połączenia trafiają do centrali w Polsce.

Technologia SIP TRUNK rozwiązuje także wiele problemów, przed jakimi stają firmy, gdy możliwości dotychczasowego contact center przestają firmie wystarczać.

Ograniczenia wynikające z abonamentu operatora
Klient posiada centralę z kartą VoIP, ale wykorzystał już limit kanałów głosowych dostępnych w ramach licencji albo klient posiada centralę, gdzie nie ma już możliwości rozbudowy do większej ilości kanałów.
SIP TRUNK pozwala ominąć te limity.
Konfigurując usługę SIP TRUNK, możesz uzyskać dodatkowe kanały. Nie musisz przechodzić na wyższą i z reguły droższą, licencję producenta centrali. Nie musisz także całkowicie zmieniać obecnej infrastruktury telefonicznej.

Okresowe zwiększenie zapotrzebowania na linie telefoniczne
Co zrobić, gdy firma mająca call center, chce zrealizować kampanię outband trwającą np. rok? Wtedy wystarczy wykupić na ten okres usługę SIP TRUNK z określoną ilością kanałów. Możesz zwiększyć pojemność linii na czas promocji lub zmniejszyć ją, gdy minie sezonowe zapotrzebowanie na określony produkt. W ten sposób płacisz jedynie za linie, które naprawdę wykorzystujesz.

Jak wdrożyć usługę SIP TRUNK?

Zastosowanie SIP TRUNK sprawdza się szczególnie w przypadku firm, które dysponują systemem PBX, własną centralą telefoniczną ISDN PRA lub IP i/lub posiadają własne call/contact center, które już realizuje wiele równoczesnych połączeń głosowych.
Optymalnym modelem instalacji SIP TRUNK jest tzw. model EUC (Easy Unified Communications). To rozwiązanie maksymalne uproszcza strukturę sieci, zapewnia stabilną pracę wszystkich urządzeń i zwiększa bezpieczeństwo sieci.
Jest to także rozwiązanie, które ogranicza koszty wdrożenia SIP TRUNK, ponieważ minimalizuje ilość sprzętu i ogranicza koszty obsługi, przedstawiono je na poniższym poglądowym rysunku, wszystkie urządzenia wpięte są do sieci internet.

Jak wybrać dostawcę usługi SIP TRUNK?

Na co zwrócić uwagę, gdy wybierasz dostawcę usługi SIP TRUNK? Oto czemu warto się przyjrzeć.

Sprawdź, czy dostawca usługi SIP TRUNK zapewnia bezpieczny system, który monitoruje ruch w sieci i zabezpiecza połączenia przed atakami hackerskimi.
Sprawdź także, czy sieć należy do dostawcy. Tylko wtedy dostawca może ręczyć za bezpieczeństwo i wydajność usługi.

W EasyCall posiadamy własną, w pełni rozwiniętą infrastrukturę, która zapewnia bezpieczeństwo rozmów oraz wszystkich usług dostępnych w chmurze. Jako operator mamy pełną kontrolę nad wszystkimi podległymi systemami i nie jesteśmy zależni od innych dostawców.

Nie bez znaczenia jest także cena portów SIP. Upewnij się, że dostawca daje możliwość negocjacji stawek połączeń krajowych i zagranicznych, co pozwoli optymalizować koszty ich realizacji.

W EasyCall mamy własne punkty styku z największymi operatorami dostępnymi na krajowym rynku telekomunikacyjnym i gwarantujemy najlepsze możliwe stawki połączeń oraz niskie opłaty stałe za oferowane usługi.

Poproś także o informację, czy dostawca podepnie wszystkie numery telefonu do portu i czy udzieli pełnego wsparcia technicznego podczas uruchamiania usługi, a także w trakcie jej świadczenia.

Zamawiając SIP TRUNK w EasyCall, otrzymasz pełne wsparcie zdalne niezależnie od lokalizacji. W ramach umów SLA zapewniamy bezpieczeństwo i stabilność usługi przez całą dobę.

SIP TRUNK – czy warto skorzystać?

Potrzebujesz masowej komunikacji z klientami, a jednocześnie pełnej kontroli nad kosztami połączeń zarówno krajowych, jak i zagranicznych? Usługa SIP TRUNK jest dla Ciebie.

Dzięki SIP TRUNK nie tylko prowadzisz wiele jednoczesnych rozmów z klientami, ale także wykorzystujesz wszystkie możliwości, jakie daje wirtualna centrala vPBX. I to bez nowej infrastruktury telefonicznej – wystarczy dostęp do internetu.
Przed decyzją o wprowadzeniu usługi SIP TRUNK warto dowiedzieć się, czy Twoja obecna infrastruktura pozwala na podłączenie usługi i czy taka inwestycja będzie rzeczywiście opłacalna dla Twojej firmy. W EasyCall chętnie o tym z Tobą porozmawiamy. Skontaktuj się z nami i umów bezpłatną konsultację.