Czy muszę zmieniać operatora ?
Nie. Nadal możesz korzystać ze swojego operatora telefonii stacjonarnej. easyCALL jest nowoczesną usługą telefonii internetowej, która nie koliduje w żaden sposób z działaniem dotychczasowych operatorów.
Ocena: 25.20
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
Czy będę miał dostęp do zestawienia połączeń (billingu) ?
Tak. easyCALL udostępnia szczegółowy billing wykonanych przez Ciebie połączeń, który dostępny i aktualizowany jest non-stop. Znajdziesz w nim informację dot. kraju, do którego dzwoniłeś, czasu połączenia oraz jego koszt.
Ocena: 25.28
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
Skąd mogę pobrać program komunikacyjny ?
Korzystając z aplikacji Zoiper można wykonywać połączenia z dowolnego komputera podłączonego do sieci Internet, wyposażonego w mikrofon oraz słuchawki i kartę dźwiękową.
Aplikacja Zoiper działa na systemach Windows/Mac/Linux oraz na systemach urządzeń mobilnych Android/iOS
Ocena: 21.49
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
Jaki jest całkowity koszt połączenia ?
Całkowity koszt połączenia to opłata wg cennika połączeń, niezależnie od miejsca, z którego dzwonisz (zarówno w kraju jak i za granicą).
Jeśli nie posiadasz stałego dostępu do Internetu, musisz do ceny tej dodać koszt połączenia z siecią.
numer kierunkowy do kraju + numer kierunkowy + numer abonenta, np. 48228504260,
00 + numer kierunkowy do kraju + numer kierunkowy + numer abonenta, np. 0048228505260,
ponadto możesz skonfigurować program komunikacyjny tak, aby wybierał numery zgodnie ze strefą numeracyjną w której się znajdujesz, dzięki temu będziesz wybierał numery tak jak ze swojego telefonu stacjonarnego, np. jeśli znajdujesz się w strefie numeracyjnej 22, możesz wybrać numer 8504260.
easyCALL.pl nie pobiera żadnych opłat za przeniesienie numeru!
Ocena: 8.56
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
Mój rozmówca mnie nie słyszy, bądź ja nie słysze jego, co zrobić ?
Jeśli Ty, bądź Twój rozmówca nie słyszycie głosu po uzyskaniu połączenia, sprawdz, czy Twoja karta dźwiękowa jest poprawnie skonfigurowana (czy poprawnie odtwarza i zapisuje dźwięk) oraz sprawdź, czy Twoje połączenie z Internetem nie jest ograniczone poprzez firewall. Jeśli nie wiesz jak sprawdzić i zmienić konfigurację firewalla, skontaktuj się z administratorem swojej sieci.
Czy mogę korzystać z easyCALL będąc za granicą ?
Tak - z easyCALL możesz korzystać z dowolnego miejsca na świecie, pod warunkiem, że będziesz miał dostęp do sieci Internet. Nie musisz zgłaszać od nas miejsca, z którego korzystasz z usługi, dzięki czemu możesz korzystać z niej np. w kawaiarniach Internetowych czy w trakcie pobytu w hotelu.
Czy poprzez easyCALL możliwe jest wysyłanie SMSów?
Tak. easyCALL.pl pozwala na wysyłanie SMSów poprzez telefony wyposażone w taką funkcję podłączone do bramki. Aby móc wysyłać SMSy należy w konfiguracji telefonu wskazać centrum SMS easyCALL (numer 224908078).
Jeśli posiadasz numer telefonu, odbiorca SMS w polu nadawca ujrzy Twój numer, w przeciwnym wypadku - easyCALL.pl. Na SMSa można udzielić odpowiedzi - jeśli SMS wysłałeś do sieci easyCALL.pl lub ekotel odpowiedz otrzymasz w formie tekstowej na swój telefon, w przeciwnym wypadku odpowiedź otrzymasz jako SMS głosowy.
Koszt wysyłki SMS:
a) do sieci telefonii komórkowej w Polsce - 18 gr.,
b) do sieci telefonii komórkowej za granicą - 36 gr.
Wkrtóce możliwe będzie wysyłanie wiadomości SMS również poprzez stronę WWW.
Ocena: 7.94
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
W jaki sposób mogę zapłacić za rozmowy prowadzone przez easyCALL ?
Za rozmowy realizowane za pośrednictwem easyCALL płacisz poprzez doładowanie swojego konta (pre-paid, podobnie jak w telefonach komórkowych "na kartę"). Pełna wpłacona przez Ciebie kwota może być wykorzystana na rozmowy telefoniczne - nie płacisz żadnych kaucji ani abonamentu.
Za usługę możesz zapłacić kartą kredytową, przelewem elektronicznym z banku mBank lub Inteligo jak również przelewem z dowolnego innego banku.
Ocena: 12.21
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
Jakie są dane do konfiguracji SIP?
Dane do konfiguracji klienta SIP (np. aplikacji, bramki IP, telefonu IP itp.) znajdziesz po zalogowaniu się w dziale MOJE KONTO. Dane podawane są tylko dla aktywnych (opłaconych) kont.
Ocena: 9.61
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
Czy wysokość opłat zależy od pory dnia, w której wykonywane jest połączenie ?
Nie. Połączenia niezależnie od pory dnia realizowane są w tych samych, niskich cenach. UWAGA! Zwróć uwagę na to, że wiele firm podaje swoje ceny jako połączenia w późnych godzinach nocnych, kiedy nie korzystasz z telefonu, tworząc w ten sposób złudzenie niskiej ceny. easyCALL nie stosuje takich praktyk.
Ocena: 11.41
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
Jak zamówić numer ?
Aby zamówić numer należy posiadać aktywne konto w easyCALL. Numery można zamawiać w dziale moje konto.
Ocena: 13.02
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
Z jakich komputerów mogę dzwonić ?
Korzystając z easyCALL można wykonywać połączenia z dowolnego komputera podłączonego do sieci Internet, wyposażonego w mikrofon oraz słuchawki i kartę dźwiękową. Program komunikacyjny easyCALL działa w systemach Windows 98/Me/NT/2000/XP/2003.
Z easyCALL można korzystać również bez komputera, przy użyciu specjalnych akcesoriów.
Ocena: 134.00
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
Jaka jest jakość połączeń ?
Jakość połączeń jest bardzo wysoka i nie odbiega od jakości zwykłych połączeń telefonicznych.
Czy mogę otrzymać swój własny numer telefonu dostępny z innych sieci telefonicznych ?
Tak, oczywiście możesz zamówić własny numer telefonu, chociaż nie jest to obowiązkowe. Oferujemy numery we wszystkich strefach numeracyjych w Polsce: 12 (Kraków), 13 (Krosno), 14 (Tarnów), 15 (Tarnobrzeg), 16 (Przemyśl), 17 (Rzeszów), 18 (Nowy Sącz), 22 (Warszawa), 23 (Ciechanów), 24 (Płock), 25 (Siedlce), 29 (Ostrołęka), 32 (Katowice), 33 (Bielsko-Biała), 34 (Częstochowa), 41 (Kielce), 42 (Łódź), 43 (Sieradź), 44 (Piotrków Tryb.), 46 (Skierniewice), 48 (Radom), 52 (Bydgoszcz), 54 (Włocławek), 55 (Elbląg), 56 (Toruń), 58 (Gdańsk), 59 (Słupsk), 61 (Poznań), 62 (Kalisz), 63 (Konin), 65 (Leszno), 67 (Piła),68 (Zielona Góra), 71 (Wrocław), 74 (Wałbrzych), 75 (Jelenia Góra), 76 (Legnca), 77 (Opole), 81 (Lublin), 82 (Chełm), 83 (Biała Podlaska), 84 (Zamość), 86 (Łomża), 85 (Białystok), 87 (Suwałki), 89 (Olsztyn), 91 (Szczecin), 94 (Koszalin), 95 (Gorzów Wlkp.) oraz 39 (strefa ogólnopolska).
Numer taki nie różni się niczym od zwykłego numeru telefonu stacjonarnego w danej strefie numeracyjnej. Osoba dzwoniąca na dany numer ponosi standardowe opłaty ustalone przez swojego operatora, natomiast osoba przyjmująca połączenie nie ponosi żadnych opłat.
Numer możesz zamówić po zalogowaniu się na stronie MOJE KONTO. Cena numeru to 5 zł. Numer aktywny jest przez cały okres ważności konta.
Możliwe jest również zachowanie dotychczasowego numeru od innego operatora.
TAK! Możesz przenieść swój numer od innego operatora do sieci easyCALL.pl. Aby to zrobić zaloguj się na swoje konto i w dziale MOJE KONTO->Zarządzanie numerami->Przenieś numer->wypełnij wniosek.
Co ile czasu naliczana jest opłata za połączenie ?
W przypadku połączeń realizowanych poprzez Internet (zarówno poprzez program komunikacyjny jak też poprzez telefony i bramki IP) połączenie taryfikowane jest sekundowo.
Czy wystawiacie faktury VAT?
Tak. Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura VAT, która dostępna jest do wydruku w dziale MOJE KONTO. Fakturę taką możesz odliczyć od kosztów działalności firmy.
UWAGA! Faktura wystawiana jest na dane, które podane były w danych konta w momencie dokonywania zamówienia. Jeżeli podałeś błędne dane, to jedyną możliwością ich zmiany, jest przesłanie do nas noty korygującej (pamiętaj o tym, aby załączyć opłaconą i zaadresowaną kopertę zwrotną).
Aby możliwe było obsługiwanie połączeń przychodzących należy w sekcji [general] dodać wpis, który nakaże Asteriskowi rejestrację w systemie easyCALL.pl:
Numer użytkownika i hasło SIP znajdziesz po zalogowaniu się na naszej stronie w dziale MOJE KONTO.
2.
Dodać nową sekcję, np. o nazwie easycall:
[easycall]
type=peer ; oznacza połączenie do operatora
host=sip.easycall.pl
port=5060
nat=yes ; jeśli Twój serwer Asterisk działa na prywatnym
; adresie IP
context=easycall ; wskazuje na kontekst, do którego
; trafiać będą połączenia przychodzące
canreinvite=no
insecure=no
dtmfmode=rfc2833
disallow=all
allow=alaw
allow=g729
allow=g722
username=[nazwa użytkownika SIP]
fromuser=[nazwa użytkownika SIP]
secret=[hasło do konta SIP]
II. Wpisy w pliku extensions.conf (należy dodać w ramach sekcji opisującej kontekst z którego wykonywane będą połączenia przez użytkowników i kontekst dla połączeń przychodzących):
exten => numer,1,Dial(SIP/?)
exten => _X.,1,Dial(SIP/${EXTEN}@easycall)
Taka konfiguracja spowoduje, iż połączenia realizowane na numer z sieci easyCALL trafią do użytkownika wskazanego w pierwszej linii, natomiast pozostałe (czyli połączenia wychodzące) zostaną skierowane do easyCALL.
Ważne ustawienia poprawiające bezpieczeństwo Asteriska:
1.
W pliku sip.conf w sekcji [general] warto ustawić wartość:
bindport=5150 ; (lub inny wolny port na danym serwerze)
Port ten należy również wpisać w konfiguracji telefonów podłączonych do Asteriska. Zmiana podyktowana jest tym, iż atakujący serwery Asterisk najczęściej próbują dokonywać ataku na domyślnym porcie (tj. 5060) i w przypadku niepowodzenia nie kontynuują swoich działań.
2.
W pliku sip.conf w sekcji [general] warto ustawić wartość:
allowguest=no
która zabezpiecza przed nieautoryzowanymi wywołaniami (domyślnie jest to dozwolone).
Czy istnieje możliwość wysyłania i odbierania faksów? TAK! easyCALL obsługuje protokół T.38, który dedykowany jest do przesyłania faksów w sieciach VoIP. Aby móc wysyłać faksy musisz posiadać bramkę, która obsługuje T.38. Do bramki możesz podłączyć zwykły faks.
Oferujemy również usługę dostarczania faksów na e-mail (fax2mail). Przy jej wykorzystaniu nie musisz posiadać żadnych urządzeń - faksy odbierane są przez easyCALL, przetwarzane do formatu PDF i przesyłane pocztą elektroniczną wprost na Twój e-mail.
Ocena: 10.73
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
Czy ktoś może dzwonić na mój koszt ?
W przeciwieństwie do zwykłej telefonii stacjonarnej, każde połączenie jest autoryzowane, zatem nie istnieje możliwość, że ktoś podepnie się pod Twoją linię telefoniczną i doprowadzi do tego, że będziesz zmuszony zapłaćić wysoki rachunek za rozmowy, których nie przeprowadziłeś.
Dodatkowo swoje koszty możesz kontrolować na bieżąco dzięki dostępowi do billingu.
Ocena: 12.96
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
Czy muszę wpłacać kaucję ?
Nie. Aby korzystać z easyCALL nie musisz wpłacać żadnej kaucji a jedynie doładować swoje konto wybraną kwotą, która w całości przeznaczona jest na rozmowy.
niektóre karty dźwiękowe posiadają opcję Wave balance w opcjach nagrywania - ustaw ją na "mute".
Ocena: 9.75
Oceń odpowiedź w skali od 1 do 5:
Czy aby korzystać z easyCALL potrzebuję dodatkowych urządzeń ?
Nie - do korzystania z easyCALL wystarczy komputer z kartą dźwiękową (są w nią wyposażone praktycznie wszystkie komputery) oraz słuchawki i mikrofon. Jeśli chcesz jednak korzystać z easyCALL jak ze zwykłego telefonu, zapoznaj się z ofertą dodatkowych akcesoriów.
Jesli na Twoim koncie znajdują się środki, z których można realizować połączenia a nadal otrzymujesz komunikat "Niezarejestrowany", sprawdź, czy Twój firewall jest poprawnie skonfigurowany.
Opis konfiguracji
Jeśli korzystasz z easyCALL poprzez program komunikacyjny, firewall musi pozwalać na połączenia realizowane poprzez port 4569 (UDP) i 80 (TCP), jeśli natomiast korzystasz z dostarczonych przez nas urządzeń, firwall musi pozwalać na połączenia przez porty 5060 (TCP/UDP) oraz 5004 (UDP).